Selecteer een pagina

Klachtenprocedure

Klachtenprocedure

  1. Als kindercoach zal Licht Hart Coaching alles in het werk stellen om het kind / jullie gezin goed te begeleiden. Toch kan het gebeuren dat er een klacht is. Wanneer de client rechtstreeks in het belang is getroffen door een handeling van Licht Hart Coaching, kan over die handeling een klacht worden ingediend door de ouders/verzorgers.

 

  1. Bij een klacht wordt de ouder(s)/verzorger(s) verzocht om binnen 14 dagen na de situatie schriftelijk of per e-mail contact op te nemen met Licht Hart Coaching, zodat er een oplossing kan worden gevonden voor de situatie. De voorkeur geniet dat we met elkaar communiceren en gezamenlijk tot een bevredigende oplossing te komen.

 

  1. Bij het uitblijven van een oplossing, kan er een beroep worden gedaan op de klachtenfunctionaris van Stichting Adiona (beroepsorganisatie voor kindercoaches). Deze functionaris is onafhankelijk en stelt zich onpartijdig op. De situatie kan worden besproken en er wordt bepaalt welke weg er bewandelt kan worden in het afhandelen van de klacht. De functionaris behandelt informatie vertrouwelijk en brengt deze alleen onder de aandacht bij betrokkenen na een toestemming.

 

  1. Indien het vervolgens nog niet tot een oplossing komt, kan de klacht de klacht schriftelijk voorgelegd worden aan de Klachtencommissie van Adiona via het Klachtenloket: klachtenloket@adiona.nl

 

  1. Op alle overeenkomsten tussen ouders/verzorgers en Licht Hart Coaching waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is Nederlands recht van toepassing.